آزمون یاران حضرت ولی عصر(عج)
حضرت مهدی(عج)
ابا صالح المهدی
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 10:25 ::  نويسنده : محمد مهدی قرائی

 

همه ی انبیاء و مصلحان الهی،هسته های نهضت خویش را با آزمایش برگزیده اند،چرا که راه دشوار است و آمیخته با رنج ها،و بدون داشتن یاران آبدیده،سرد و گرم چشیده،فداکار و وفادار،نمیتوان خطر کرد.
طالوت که در روایات،یاران مهدی به یاران او تشبیه شده است،در نبرد با جالوت،لشکریان را با تشنگی آزمود.تن پروران و نا شکیبایان نظم را برهم زدند،حریصانه به آب افتادند،ولی صبور مردان از آن،لب تر نکردند.
از این روش روشن شد،که گروه نخست،ارزش و توان همراهی با طالوت را ندارند و سرانجام،در رویارویی دشمن،وحشت آنان را فرا گرفت و از جنگ جا ماندند.
ولی گروه دوم که ایمان فکری و بصیرت داشتند،همه پیروزی را در اختیار خدا دیدند و صبورانه مقاومت ورزیدند.یاران مهدی نیز برای رسیدن به درجه ی شایستگی همراهی،از غربال های گوناگون گذر داده میشوند و پس از پیمودن مراحل دشوار،به قله ی رفیع«نصرت»بالا میروند.
پاره ای آزمایش ها پس از قیام صورت می گیرد و پاره ای پس از آن.طولانی شدن غیبت،فتنه ها،فریبندگی ها،افکار باطل،جاه و مقام،جلوه ی فروشان،مهراب داران،دین به دنیا فروشان،عالم نمایان و...بسیاری از منتظران را از راه باز می دارند.
به میزان درجه ایمان و گذر از آزمون ها،منتظران متمیز میشوند و به میزان مایه های ایمانی،در یاری امام و یکدیگر پیشی میجویند.
به فرموده ی امام صادق(ع):«در وقت ظهور،برخی یاران،شب در بستر نا پدید میشوند و فردای آن در مکه اند و گروهی روز در آسمان راه می سپارند.
گفتند:فدایت شوم کدام یک ایمانشان بیشتر است؟
فرمود:آن که در آسمان حرکت می کند.»
پس از گرد آمدن نیروها آزمون ها سخت تر میشوند.امام با آزمون های جسمی و روانی،باور هارا به آزمایش می گذارد.
از جمله،همانند طالوت که سپاهیانش را با تشنگی آزمود؛یاران امام نیز با تشنگی امتحان خواهند شد.
فرا تر از آن،امام بی پروا باورهای خرافی و عوامانه حمله میبرد ومعارف به دور از دسترس و پوشانده شدن در غبار فراموشی را آشکا ر میسازد.
در این تکان های فکری،صاحبان بصیرت و معرفت،تزلزلی به خود راه نداده و استوار بر جای میماند.ولی آنان که در باور های خود ناخالصی دارند و اندیشه را از سرچشمه نگرفته اند و در حقانیت امام تردید کرده اند؛از پیرامون حضرت پراکنده میشوند.
هنگام سخنرانی امام در مسجد کوفه و تخریب دیوار مسجد پیامبر،تفاوت های فکری و بینش همراهان به بوته ی آزمایش در می آید و درجه و رتبه یاران در پیروی فرامین امام ارزیابی می شوند.

منابع:کتاب الفبای مهدویت


درباره وبلاگ

یا حجة ابن الحسن عجل علی ظهورک.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس abasalehalmahdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 68
بازدید کل : 23546
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1